Torino, Itálie 1906-
Vincenzo Lancia, syn bohatého výrobce mýdla, se začal učit v roce 1898 u Ceirana. Tuto firmu zakoupil o dva roky později Fiat, takže Lancia nyní pracoval pro mladou turínskou automobilku. Až do r. 1908 závodil jako výborný závodní jezdec s automobily Fiat, i když v r. 1906 založil vlastní automobilku.
V roce 1907 byl Lancia nucen kvůli velkému požáru, který jeho továrnu značně poškodil, výrobu přechodně zastavit. V r. 1908 představil model Alpha s motorem o zdvihovém objemu 2543 cm V témže roce debutoval i model Dialpha (3815 ccm) jehož se vyrobilo pouze 23 kusů oproti 108 vozům Alpha. Lancia pojmenovával i nadále podle řecké abecedy a v r. 1909 oznámil model Beta (3 117 ccm) po němž o rok později následovala Gamma (3460 ccm). V roce 1911 přišly na trh Delta (4082 ccm) a Didelta, která byla zkonstruována speciálně pro závodní účely. O rok později byla nahrazena dvěma podobnými modely jménem Epsilon a Zeta.
Model Eta se svými 4082 ccm z roku 1913 byl prvním modelem Lancie, u nějž se jako zvláštní vybavení nabízely elektrické světlomety. V roce 1914 přišla na trh Theta s objemem 4939 ccm. Byla prý prvním evropským automobilem, který byl sériově vybaven elektrickými světlomety a elektrickým zařízením.
Kontaktní osoba: Jaromír Novák || obchod@svet-autodilu.cz
outsourcing: Aira GROUP, zásady ochrany osobních údajů, partneři pro odkazy