Torino, Itálie
1899-
Počátek firmy Fiat sahá do roku 1898, v němž Giovanni Battista Ceirano uzavřel smlouvu se skupinou turínských obchodníků, majících za cíl konstrukci prototypu automobilu. Ceirano do té doby vyráběl v dílně poblíže domu vlivného průmyslníka Giuseppe Lancii kola Welleyes.
První automobil Welleyes, měl dvouválcový motor o zdvihovém objemu 663 ccm a dvoustupňovou převodovku. Již po čtyřech měsícíc firmu Ceirano koupila společnost FlAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino), vedená Giovanni Agnellim, hrabětem Carlo Biscarettim di Ruffia a Emanuelem Bricherasiem. Firma FIAT převzala nejen výrobní zařízení, ale zajistila si i část spolupracovníků firmy Welleyes. Byli mezi nimi Vincenzo Lancia, syn Giuseppe Lancii, Felice Nazzaro a Faccioli, který vytvořil první model F.I.A.T., u kterého trochu napodobil design vozu Welleyes a použil motor s protilehlými válci (boxer) o výkonu 2,6 kW (3,5 k).
V roce 1904 byl dřevěný rám zesílený kovovými výztuhami nahrazen celoocelovým rámem a převod vybaven spojkou s pružným pásem jako vozy Mercedes. Koncem roku 1906 odpadly tečky mezi jednotlivými písmeny a dále již byla používána jen značka FIAT. Ihned po 1.světové válce byl uveden veleúspěšný model 501 se čtyřválcovým motorem o objemu 1500 ccm, kterých se prodalo více než 45 000 kusů.
Kontaktní osoba: Jaromír Novák || obchod@svet-autodilu.cz
outsourcing: Aira GROUP, zásady ochrany osobních údajů, partneři pro odkazy